donderdag 15 november 2012

Selfmade Banana Ice Cream & Green Juice

Zelfgemaakt bananenijs en groentesap dus. In het Nederlands klinkt het alleen zo suf! En hoe heb ik dit gemaakt? Met mijn nieuwe slowjuicer! Ik kocht hem vorige week over van mijn zus, die hem niet veel meer gebruikte. Ik heb de laatste tijd veel gejuiced met een gewone sapcentrifuge, maar ik vind de slowjuicer die ik nu heb tien keer fijner. Omdat groenten en fruit in een slowjuicer langzaam worden geperst, blijven meer voedingsstoffen behouden dan wanneer je sap maakt met een gewone sapcentrifuge. Ook krijg je met een slowjuicer meer sap en kun je het ook tot 2 dagen in de koelkast bewaren. Ik probeer de laatste tijd elke dag een green juice te drinken, dus het feit dat ik het nu in de koelkast kan bewaren, vind ik ideaal! Hoef ik maar één keer in de drie dagen sap te maken.

Naast het maken van sap heb ik ook uitgevonden dat ik met m'n slowjuicer ijs kan maken. Ik ging dit keer voor bananenijs, maar heb ook heel veel zin om ook andere smaken uit te proberen zoals aardbeien of mango.
Ik laat jullie eerst zien hoe ik m'n green juice maak. Dit ging er allemaal in: komkommer, spinazie, wortel en appel.
Als ik alles heb gewassen en gesneden druk ik op dit schattige gouden knopje.
En daar staat 'ie dan te ronken, m'n slowjuicer. Het is een kwestie van alle stukken groente en fruit in de trechter doen en eventueel aanduwen met dat groene ding.
Het pulp wordt opgevangen in het linkerbakje en het sap in de rechter.
Ik maak nu meestal 3 glazen sap. Eén om meteen op te drinken en twee om in de koelkast te bewaren voor de komende twee dagen.
Dan nu het bananenijs! Ik heb hiervoor twee rijpe bananen geschild en ingevroren. Deze laat ik dan door de slowjuicer gaan. Hiervoor moet ik wel een ander hulpstuk op de slowjuicer zetten.
En zo komt het ijs er dan uit. Ik kwam er iets te laat achter dat ik het bakje in hetzelfde tempo moest blijven draaien, dus vandaar deze prachtige drol. Het smaakte er gelukkig niet minder om! In feite zijn het gewoon twee bananen, maar dan in de vorm van ijs. Het bevat geen suiker of andere slechte dingen, dus best gezond!
Omdat ik nu dus mijn slowjuicer gebruik, heb ik de sapcentrifuge op marktplaats gezet. Ik heb hem met veel plezier gebruikt en hij doet het nog prima. Hier is de link naar de advertentie voor de geïnteresseerden :)

Wat vinden jullie van green juice? En maken jullie ook wel eens zelf ijs?


4 opmerkingen: