vrijdag 16 november 2012

FOOD || HOMEMADE SUSHI


Een aantal weken terug hield de televisiezender 24Kitchen een online sushiworkshop! Het enige wat je moest doen was jezelf aanmelden en alle boodschappen voor de sushi in huis halen. Daphne en ik waren van plan mee te doen, maar helaas had ik al andere plannen gemaakt op de dag van de workshop. Gelukkig kwam het recept na afloop gewoon op de site te staan en gingen we er in het weekend daarna flink mee aan de slag. Let's make some sushi!




 
En dit waren de resultaten! In totaal hebben we vier soorten sushi gemaakt. De eerste was de Spicy Tuna, bestaande uit onder andere tonijn, mayonaise, sambal en rode ui. Deze was mijn favoriet, zoooo lekker! In de Roomkaas in side out roll zat roomkaas, bieslook, komkommer en avocado. Ook maakten we de Californian roll, hierin zat krab, mayonaise, chilisaus, limoenrasp en tuinkers. Omdat bij deze soort de rijst aan de buitenkant zat, kon je er ook gemakkelijk sesamzaadjes omheen doen. Je zou denken dat dit bijna niks uit maakt, maar het gaf een verrassend lekkere smaak! Ook deze vond ik dus heel erg lekker. De laatste soort was de Temaki zalm. Hiervoor moest je eigenlijk verse zalm hebben, maar we waren totaal vergeten om deze te halen bij de visboer. Toen we dus op zondag de sushi gingen maken was de visboer natuurlijk dicht en konden we alleen naar de supermarkt. En je raadt het al; nergens verse zalm te vinden. Zelfs geen gerookte zalm, in verband met de salmonella die daar toen in zou zitten. We hebben het dus maar gedaan met zalm uit blik, wat officieel niet hoort, maar het smaakte goed! Naast de zalm werd deze variant belegd met wasabi-mayonaise, avocado, komkommer en tuinkers. (Wil je het volledige recept zien, klik dan hier)
 
Natuurlijk hadden we ook een bakje sojasaus op tafel staan om de sushi in te dippen. Als tweede dip hadden we wasabi-mayonaise, wat gewoon mayonaise is gemengd met een beetje wasabi. Hierdoor werd het lekker pittig! Als frisse bijgerechten hadden we wakame (zeewiersalade) en gari (ingemaakte gember). Het enige wat eigenlijk nog miste waren de stokjes! Waar ik overigens een ramp mee zou zijn, dus misschien maar beter ook. ;)
 
Het kostte verschrikkelijk veel werk, maar het was heel leuk en interessant om te doen. En natuurlijk SUPER lekker! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om over onze zelfgemaakte sushi te lezen. Nu vraag ik me af: houden jullie ook zo van sushi? Heb je het zelf wel eens gemaakt, of wil je dat misschien nog eens gaan doen?
 

13 opmerkingen:

  1. Super leuk, ik wilde altijd nog een keer sushi maken en deze site lijkt me perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je zeker doen! Met dit recept wordt het goddelijk :)

      Verwijderen
  2. Whooop die zien er heel goed uit! Wij maken ook vaak sushi, I like. Vooral het zeewier vind ik lekker, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb eigenlijk nog nooit sushi gehad, dus ik ga 't eerst proberen te eten en als ik 't lekker vind: ik onthoud dit! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeeerlijk! Wij maken eigenlijk heel vaak zelf sushi. Super gezellig met vrienden, wijntje erbij en je hebt eigenlijk nog veel meer dan normaal! Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yummm wat ziet het er heerlijk uit
    Rudolph kookshow is inderdaad erg leuk!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heerlijk uit! Wat zijn ze goed gelukt! Ik heb het ook eens gedaan en mijn hele aanrecht hing onder de rijst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaah, I love sushi!! Wat zien deze er professioneel uit joh, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oe ziet er lekker uit!! heb laatst ook zelf gemaakt, alles bij de xenos gehaald want daar is het zo goedkoop 0:-) maar alles zelf bedacht kwa vulling.
    maar nu ik zie dat er een spicy tuna recept is ga ik die meteen zoeken! neem die altijd elke ronde bij een sushi restaurant hihi

    BeantwoordenVerwijderen