dinsdag 30 oktober 2012

Recept || Bloemkoolcurry

Vandaag het al eerder beloofde recept van een gerecht dat bij ons thuis favoriet is! Wij eten het regelmatig, en ik heb het laatst ook voor vriendinnen gemaakt. Ze hadden het allemaal nog nooit gegeten en het viel goed in de smaak. Lees verder voor het eenvoudige, lekkere en vegetarische recept!
Voor 5 personen heb je de volgende ingrediënten nodig:
  • 2 eetlepels Indiase currypasta (van het merk Pataks)
  • 1 grote bloemkool
  • 500 gram aardappelen
  • 4 tomaten (of een paar gedroogde tomaten)
  • 250 ml bouillon
  • 5 eieren
  • 2 teelepels gemalen komijnzaad 
  • 1 bakje Griekse yoghurt (150 mililiter)

Bereiding:
Schil de aardappelen en snijd ze in blokjes. Snijd ook de bloemkool in kleine roosjes en de tomaten in stukjes. Soms gebruiken we tomaten en de andere keer gedroogde tomaten. Ik ben zelf meer fan van gedroogde tomaten in dit recept! Als je alles hebt gesneden, verwarm je in een pan eerst de currypasta. Dit gaat het beste in een pan met antiaanbaklaag. Dan schep je de aardappelblokjes, bloemkool en tomaatstukjes erdoor en bak dit 3 minuten samen met de currypasta mee. Voeg dan de bouillon toe, doe een deksel op de pan en laat de curry afgedekt 15-20 minuten zacht sudderen tot de aardappels en bloemkool gaar zijn. Kook intussen de eieren en rooster het komijnzaad. Het komijnzaad doe je gewoon zonder olie in een steelpan totdat het gaat geuren. Serveer de Griekse yoghurt in een apart schaaltje en strooi hierover de komijn. 
Als de curry klaar is, kun je gaan opscheppen. Ik vind het lekker om bij elk hapje curry een beetje frisse yoghurt met komijn te eten. Ook het eitje smaakt er goed bij. Ik geniet er vooral van als hij nog een beetje zachtgekookt is.

Kortom, deze bloemkoolcurry is lekker en makkelijk te bereiden. Als alles ingrediënten eenmaal in de pan zitten, is het een kwestie van de tafel dekken en voor de yoghurt en eieren zorgen.

Eet smakelijk!
 


13 opmerkingen:

  1. Lekker op de vroege ochtend haha! Het ziet er wel goed uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er nu niet echt zin in haha, maarrrr ik moet het denk ik gewoon een keertje proberen! (a)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me best lekker, misschien maak ik het wel een keer (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk! ik ben echt gek op curry!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er lekker uit!
    Maak jij al kans op een nail repair en een nail balsem van Trind ? http://www.beautybloglaura.com/2012/10/winactie-trind-nail-repair-nail-balsem.html xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze combinatie heb ik nog nooit gegeten, maar ziet er lekker uit hmmm :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt zo lekker, ik was er zelf nooit op gekomen! liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb deze post even geliked op Bloglovin' .. dit ga ik nog eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmmm ik hou van curry! Ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen