zaterdag 13 oktober 2012

OOTD || Spijkerjasje en 'omabloesje'



De titel van dit artikel klinkt misschien niet heel erg aantrekkelijk, maar het is wel precies wat ik draag. Het spijkerjasje heb ik al jaren in m'n kast hangen. Geen idee waar ik hem vandaan heb! Het 'omabloesje' heb ik gekocht bij de kringloopwinkel. Ik hoop dat jullie snappen wat ik hiermee bedoel: Het dunne synthetische stofje, de grote maat en het knoopje aan de achterkant (zodat je hoofd gemakkelijk door het gat past en je kapsel niet wordt geruïneerd). Ik weet 100% zeker dat dit bloesje een aantal jaar geleden nog door een dik, gezellig en schattig oma'tje werd gedragen. Het was oorspronkelijk een maatje 50, dus je begrijpt dat ik hem een stuk heb moeten innemen. Het leuke aan het bloesje vond ik het doorzichtige stofje en de nog iets meer doorzichtige hals. Ik heb hem gecombineerd met mijn oude spijkerjasje, mijn leather-look broek van de Zara en mijn Vans. Die leather-look van m'n broek zie je op de foto's niet echt goed helaas. Ik vond dit wel een stuk leuker dan een normale zwarte broek. Ook omdat er zo lekker veel verschillende materialen in m'n outfit zitten: spijkerstof, een synthetisch flowy stofje, een leather-look stof en de gewone matte zwarte stof van m'n schoenen.

Spijkerjasje - H&M (dôh, gewoon even in het labeltje gekeken haha)
Bloesje - Kringloopwinkel
Corset-top - Bershka
Broek - Zara
Schoenen - Vans
Celebrity cross bracelet - Serenity designs

Ik voelde me heel erg chill in deze outfit. Ik zou hem omschrijven als simpel en comfortabel, maar hij heeft toch iets speciaals door de hals van het bloesje en de rode lippen. Wat vinden jullie?

Ik ben ook zo blij dat ik mijn spijkerjasje heb herontdekt. Hij kan een zwarte serieuze outfit net wat meer casual maken. Ik moet wel altijd weer aan vroeger denken! Wat vinden jullie van spijkerjasjes? Dragen jullie ze wel eens?

Een heel fijn weekend allemaal!





11 opmerkingen:

  1. Mooi blousje zeg, leuk als ie ook nog eens vintage is!
    De lippenstift staat je prachtig meid!
    Spijkerjasjes zijn niet mijn ding, in een ver verleden heb ik ze gedragen maar nu heb ik er geen meer.. spijkerblousjes daar in tegen weer wel!

    Liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love the denim jacket, so cool. I've posted up a new giveaway competition to use Instagram to win a new Fisheye Camera!

    xx The Provoker
    http://www.the-provoker.com/2012/10/autumn-apertures.html

    FISHEYE CAMERA GIVEAWAY COMPETITION
    FISHEYE CAMERA GIVEAWAY COMPETITION
    FISHEYE CAMERA GIVEAWAY COMPETITION

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I like dat "omabloesje" tho haha! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie ''omabloesje''! Haha nee serieus, echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I really like your looks! are so attractive^^

    WOuld you like to follow each other? Let me know.

    kisses

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die lipstick staat je goehoed!

    xoxo
    Don't forget to enter my give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele leuke outfit! Leuk die knot ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuke outfit !!!

    LIefs
    http://fashionmefashionyou.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen