maandag 29 oktober 2012

MIJN 5 FAVORIETE BLOESJES

Net voordat ik dit artikel wilde afmaken, spotte ik ongeveer een gelijk artikel op de blog van Teske. Ik wilde mijn foto's toch graag vandaag aan jullie laten zien. Van mooie bloesjes kan ik op dit moment namelijk niet genoeg krijgen! Heb je het artikel van Teske nog niet gezien? Kijk dan vooral ook even daar voor nog meer bloesjesinspiratie. Dan nu in the spotlight, mijn 5 favoriete bloesjes!

De kleur hot pink, een sheer stofje en gouden details gecombineerd in een bloesje is wat mij betreft de perfecte match! Ik kocht het bloesje dit jaar februari in de Primark in Madrid. Het bloesje is echt een eyecatcher en ik ben er nog lang niet op uitgegekeken. In de outfit hierboven draag ik hem onder een grijze trui. Nog meer foto's van die outfit kun je in dit artikel bekijken. Overdag draag ik hem ook vaak onder een spijkerjasje of colbertje en met uitgaan draag ik er alleen een strapless top of bandeau top onder. Ik draag graag zwart en dan fleurt dit bloesje m'n outfit helemaal op. Favoriet nummer 1 dus!
Dit bloes-jurkje komt van de H&M en hoort na een jaar nog steeds bij m'n favorieten. Het is een schattig jurkje dat ik graag combineer met m'n Vans en een stoer nepleren jasje. Van dichtbij kun je goed zien dat er allemaal witte kleine hartjes op staan. Volgens mij kwam mijn zus Hilde vorig jaar als eerste met dit jurkje thuis, waarna Irene en ik er ook helemaal verliefd op werden. Het kostte één tripje naar de stad en sindsdien zijn we alledrie in het bezit van dit zwierige bloes-jurkje haha! Irene droeg die van haar in dit outfit-artikel. Ik draag het jurkje hier onder mijn H&M colbertje met nep-leren details. Ik heb dit colbertje de laatste tijd trouwens vaak als jas gedragen, maar helaas wordt het er nu toch ietsje te koud voor. Hier is de link van het artikel dat ik begin dit jaar over het colbertje maakte.
Dit witte bloesje met ruches komt van de kringloopwinkel en was dus lekker budget. Ik heb de mouwen eraf gehaald zodat ik hem ook kon dragen met lekker weer en tijdens stappen. Het stofje was alleen een beetje lastig om mee te werken, dus een heel net resultaat is het niet, maar als ik er een jasje erover draag, ziet niemand dat! Ik vind het bloesje goed tot zijn recht komen in deze preppy look van vorige week. Zie hier het artikel voor meer foto's van de outfit. Daar kun je ook goed zien dat het stofje naast de ruches aan de voorkant ook een subtiel patroontje van golfjes, driehoekjes en vierkantjes heeft. Een beetje ouderwets, maar I like!
Deze laatste twee bloesjes heb ik ook bij de kringloopwinkel gekocht. De crémekleurige heb ik net gekocht en zit precies goed bij de schouders, echt als gegoten! Ik vind hem het leukste als ik de mouwen oprol en het bloesje aan de voorkant een beetje in m'n broek stop. Deze zullen jullie gauw in een outfit-artikel voorbij zien komen!

De blauwe met polkadots vind ik echt heel leuk, maar lastiger te combineren nu het wat kouder is. In de zomer heb ik hem veel gedragen met simpele shortjes, maar het weer en mijn wintergarderobe maken het me lastig om er op dit moment een leuke combinatie mee te bedenken. Ik zat te denken hem te dragen op een wat lichtere skinny jeans en met rode lippen. Maar ik moet toch ook echt iets van een jasje aan. Hebben jullie misschien tips? Want iedere keer als ik in m'n kast opentrek, blijft dit schattige bloesje me aanstaren.
 
 



13 opmerkingen:

  1. Waauw, mooie blousjes! Ik ben ook echt een fan van de kringloopwinkel, vaak leuke dingen (en niemand heeft het!)Vooral die met die golfjes vind ik erg mooi, wauw! En het is idd moeilijk te combineren (met die stippen) maar misschien een lichte broek met een aztec/kanten patroontje erop? En dan met een wollen vest ofzo, dat is ook mooi. Liefs.
    ps; er staat een foutje in; het is mouwen ipv mauwen (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet zo mauwen hè Eva hahaha neehoor, fijn dat je me erop wijst! Ik had hem zelfs twee keer zo geschreven zie ik nu ;)
      Ik heb nog een wollen vest liggen dat er denk ik wel bij past en waar ik nog helemaal niet aan had gedacht. Dus thanks voor je leuke reactie! :D

      Verwijderen
  2. Dat blouse jurkje is echt super leuk!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blouse-jurkje van de H&M heb ik ook, maar draag het niet zoveel. Je hebt het leuk gecombineerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Tegenwoordig ben ik ook helemaal into the blousjes haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk blousjes, die roze vind ik het leukst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love the pink one !!... Leave me a comment on http://www.urbanfashionstylee.blogspot.mx/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je je bloesjes bij de kringloopwinkel koopt. Ze zien er heel mooi uit. Ik vind de polka-dot bloesje het leukst.
    Liefs, Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die roze en de eerste witte zijn wel echt ideaal om te hebben! Super makkelijk en leuk. Ook echt leuk gecombineerd met die grijze trui. :)

    BeantwoordenVerwijderen