donderdag 4 oktober 2012

LAST SUMMER || Barcelona

Het is alweer twee maanden terug, maar ik kon het niet laten om toch nog een fotoverslag te posten van mijn vakantie in Barcelona. Op 29 juli ben ik met twee vriendinnen met het vliegtuig naar het zonnige oord vertrokken om daar 8 dagen te blijven. En wat hebben we het naar ons zin gehad! Het was enorm gezellig en hebben hele leuke dingen ondernomen (maar niet té veel, het was immers vakantie ;) ). Kijken jullie mee naar wat foto's van onze vakantie?
 
Het weerbericht. Dat beloofde in ieder geval veel goeds!

Tessa en de koffers! We waren veel te vroeg op het vliegveld dus doodden we de tijd met shoppen en wat eten. Helemaal niet erg, want op Schiphol is genoeg te doen en zien! :)
 
 Met z'n drietjes.
 
 Daar waren we dan, in hartje Barcelona! De eerste avond gingen we er meteen opuit om de stad te bekennen en snel nog iets te eten. Ons appartement zat pal in de Ramblas, de hoofdstraat van Barcelona. In onze straat zat onder andere een Starbucks, Zara en Pull & Bear. Ideaal dus!

De tweede avond gingen we voor het eerst echt stappen. Van tevoren gingen we even op het strand zitten en wat drinken, om vervolgens los te gaan in da club!
 
En we hebben suuuperveel geshopt! De winkels waren er namelijk geweldig en overal was een immense uitverkoop. Bij de H&M kocht ik dit paillettenrokje, ik was er helemaal verliefd op!
 
Maar naast shoppen hebben we ook een cultureel dagje ingelast. We bezochten Parc Güell en de Sagrada Família. Wat een prachtige kerk is dat. Zeker een aanrader!
 
 We waren best tevreden over onze kamer! De enige nadelen waren het verstopte doucheputje en het vieze bestek, maar we verwachtten dan ook geen sterrenhotel voor wat we betaald hadden. Gelukkig hadden we airconditioner en een klein balkonnetje, zodat het goed uit te houden was in de kamer! Fanoes had de dockingstation van haar zusje meegenomen en daar zette ik dan mijn iPod in. Zo konden we genieten van lekker harde muziek! Vooral leuk toen we ons aan het klaarmaken waren om uit te gaan :)
 
 We bezochtten het supergrote winkelcentrum La Maquinista. Het was echt enorm en had heel veel leuke winkels, het was net een Amerikaans winkelcentrum! En het was er niet overdekt maar je zat gewoon in de buitenlucht wat erg lekker was. Ook heeft het winkelcentrum een groot dakterras waar je lekker een ijsje kan eten en kan chillen.

De voornaamste reden dat we naar dit winkelcentrum kwamen. Forever21!!!! :D
 
Op het strand.
 
Die avond ontmoetten we twee hele leuke Nederlandse meiden. We zijn twee avonden met ze opgetrokken, was erg gezellie! :)
 
's Avonds met de nachtbus terug.
 
 Als het stappen en shoppen ons te veel werd gingen we gewoon een dagdeel naar het strand. Heer-lijk! Dit strand zat trouwens pal naast het hostel waar ik met school ben geweest twee jaar terug. Zo grappig om daar weer terug te zijn :)
 
Wachten op de metro om uit te gaan!
 
Free shots!

 Partyyy

 Een avond hebben we een groep hele aardige Italianen ontmoet. We zaten 's avonds op het strand en we wilden blikjes bier kopen van een verkoper die daar altijd rondloopt. ''Nooo, noooo! You can drink with us!'' hoorden we toen. We keken naar links, en daar zat een groep Italiaanse jongens met flessen drank en bekertjes (ka-ching!). We hebben gezellig wat met ze gekletst en samen wat gedronken. We hebben een superleuke avond gehad!

 
Ook zijn we naar een fonteinenshow geweest. Wat was dat spectaculair! Ook leuk dat het op muziek gemaakt was en dat er verschillende kleuren licht gebruikt werden.
 
Vegetarische Paëlla. Dit was zooo lekker!
 
 
Hopelijk vonden jullie het leuk om dit fotoverslagje te zien van mijn vakantie! Ik vond het in ieder geval leuk om in elkaar te zetten en zo de week weer een beetje opnieuw te beleven :)
 
 

6 opmerkingen:

  1. Heus niet jaloersmakend op dit moment als ik naar buiten kijk haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk om te zien! Die fontijnenshow en de Ramblas ben ik ook geweest! XO

    BeantwoordenVerwijderen
  3. cute photos!

    http://glamourgirl-bg.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's, ik kom weer helemaal in de vakantiestemming! Barcelona is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's van Barcelona! Paillettenrokje is super mooi:)

    BeantwoordenVerwijderen