vrijdag 19 oktober 2012

Personal || Kiekjes #9

Vandaag weer een artikel met persoonlijke kiekjes! Het zijn allemaal foto´s die ik met mijn iPhone heb gemaakt en heb bewerkt met instagram. Op de foto hierboven droeg ik een spijkerjasje en ´omabloesje´. Ben je benieuwd naar de hele outfit? Klik dan hier voor meer foto's. Ik hou er de laatste tijd van m´n haar lekker in een hoog knotje te doen. Als het knotje eenmaal goed zit, hoef ik me de hele dag geen zorgen te maken over m´n haar. 
Er kwam visite dus mama had wat lekkers gekocht. Bros, hmmm! De melkvariant blijf ik het lekkerst vinden. We staken ook gezellig de kaarsjes aan.
Deze neon roze trui had ik al een tijdje niet aan gehad, maar vorige week ontdekte ik hem opnieuw. Ik blijf hem nog steeds tof vinden! Klik hier voor meer foto's van de outfit. 
De neon roze trui droeg ik afgelopen woensdag weer, maar dan naar Amsterdam Dance Event. Er was namelijk een feestje met het thema Dynamic Neon Nights en daarbij horen neon kleren en assecoires! Natuurlijk had ik m'n neon roze nagellak op en ik kreeg een paar van die lichtgevende armbandjes.
Hier een foto van een stukje van de crowd op het moment waarop er papiersnippers uit de lucht kwamen vallen. Het was echt een hele vette nacht! Er werd deep house gedraaid waar we constant op hebben gedanst. 
Afgelopen weekend hebben Irene en ik zelf Sushi gemaakt. Via de site van 24-kitchen vonden we een boodschappenlijstje en recept. Heel erg handig, want je kunt intypen voor hoeveel personen je gaat koken en daar wordt dan automatisch je boodschappenlijstje op aangepast. We maakten 4 verschillende soorten sushi en ze waren goddelijk.
Ik wil jullie graag nog meer kiekjes laten zien van de afgelopen dagen, dus klik snel verder!





Vorige week ging ik naar de kapper. Het was hard nodig en er is dan ook een flink stuk vanaf geknipt. Als arme student koos ik ervoor om voor 15 euro geknipt te worden bij Brainwash. Toen ik thuis kwam was ik alleen heel erg ongelukkig met m'n haar.
Ik wilde graag de puntjes eraf en mijn haar een beetje in laagjes. 'De puntjes' werden al gauw 10 centimeter, waarmee ik instemde doordat twee kappers op me in zaten te praten. Toen begon de kapster gewoon met knippen zonder aan mij te vragen hoe ik mijn haar verder geknipt wilde hebben. Ik vertelde haar dus dat ik graag mijn haar in laagjes wilde en het mooi vond als het aan de onderkant een beetje in een punt wordt geknipt. De kapster zei hier alleen op: 'nee, laagjes dat zou ik niet doen' waarna ze vrolijk doorknipte. Ik voelde me totaal niet gehoord en heb haar tijdens het knippen toch weten te overtuigen dat ik graag laagjes wilde. Ze dacht dat door de laagjes mijn haar te dun zou worden aan de onderkant,vertelde ze, maar als ze even had geluisterd, wist ze dat ik dat helemaal niet erg vind. Ze stemde er uiteindelijk mee in om mijn haar een klein beetje in laagjes te knippen.
Toen ze klaar was met knippen, stak ze m'n haar met een paar klipjes omhoog en zette ze me onder een droogkap. Waarom ze niet even ging föhnen snap ik niet, maargoed. Ik heb daar 10 minuten gezeten waarna m'n haar nog steeds zeiknat was, maar de kapster 'vond het wel prima zo'. Ze liet m'n haar zien aan de achterkant en ik zag totaal geen laagjes. Een beetje bezwaard, vroeg ik of ze er toch nog wat meer laagjes bij wilde knippen en dat deed ze. Ik zag hoe ze met haar roze kappersschaar een paar plukken haar afknipte en ik ging er vanuit dat mijn haar zo goed zou zitten na de tweede keer laagjes erin te hebben geknipt. Toen ik thuis kam en mijn haar helemaal was opgedroogd, zag ik alleen NOG STEEDS geen laagjes! M'n haar hing als een rechte pluk naar beneden. Als ik mijn haar aan de lucht laat drogen, gaat het pluizen, maar met laagjes vind ik dat minder erg dan dat m´n haar op één lengte valt en alsnog pluist. Ik baalde echt ontzetten en ik ben daarom de volgende dag teruggegaan en heb mijn verhaal uitgelegd. Er stond een heel aardig meisje in de zaak. Ze snapte me, luisterde naar mijn wensen en heeft mijn haar heel mooi geknipt. Ze maakte een aantekening over haar collega en ik hoefde niet bij te betalen. Zo kan het dus ook gewoon! Ik ben blij dat er bij Brainwash toch wel mensen werken die naar je luisteren, maar of ik daar de volgende keer weer graag heen zou willen gaan, weet ik niet. Kennen jullie dit ook, kappers die je totaal niet snappen en hun eigen zin door willen drijven? Nou, tot zover mijn kapperfrustraties.
Hilde en ik maakten tonijn- en eiersalade. Zo lekker als het zelf is gemaakt.
Irene en ik waren helemaal happy toen we vorige week op bloglovin keken: we hadden ineens 60 volgers! Toen ik net keek waren het er alweer 68, zo leuk om het getal te zien stijgen! Omdat we zo blij zijn dat steeds meer van jullie ons gaan volgen, organiseren we binnenkort een kleine win-actie dus hou onze blog in de gaten :)
M'n oude vertrouwde Acer hield er ineens mee op, dus kreeg ik deze Sony leen-laptop mee naar huis. Natuurlijk hoop ik dat de mijne snel wordt gemaakt (en ik al m'n foto's en schoolbestanden terug kan krijgen), maar dit witte toetsenbord vind ik toch wel heel mooi! En ja, als je goed kijkt, zie je dat ik in m'n ochtendjas lekker zit te ontbijten, klaar om wat blogs te checken. 
Zijn al je nagels eindelijk weer mooi lang, breekt er eentje af. Zo zonde! Dan maar allemaal kort..
Een heerlijke snack die ik de laatste tijd vaak maak; gebakken banaan. Je snijdt de banaan, bakt hem in een beetje kokosolie (of boter). Daarna doe je er een schepje suiker en wat limoensap bij. Dan even laten bakken en klaar!
Ik heb weer een high-waisted shortje aan mijn collectie toegevoegd. Deze broek was origineel een oude broek van mijn moeder die ze niet meer draagt. Hij zat me als gegoten dus heb ik de lelijke lange pijpjes eraf gehaald. Ik vind hem het leukst met blote benen, maar daar is het helaas geen weer meer voor. Ik moet nog even gaan kijken hoe ik hem eventueel met een panty ga combineren.
Samen met vriendinnen maakte ik prei-soep. Hij was goed gelukt en lekker fris door het toefje crème fraîche en wat bieslook.
Deze kiekjes sluit ik af met deze schattige paddenstoelen die ik in de tuin bij m'n ouders spotte. Mooi hè?

17 opmerkingen:

  1. Wat heb je een tof iPhone hoesje!
    En gefeliciteerd met de 68 followers :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ern leuke foto's! & wat zonde van je haar, gelukkig is het wel allemaal goed gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt super leuk om te lezen dit! ♥ Prachtige foto's! Love it!

    Liefs,
    Adriënne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De trui blijft gorgeous! En alle sushi, lekker! De high waisted shorts is ZO leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat met Brainwash had ik precies hetzelfde, was je in Zwolle toevallig?
    Ik vroeg ook om laagjes maar ze zei dat dat te dun werd en dat alleen een pony mij zou staan na lang aandringen zei ik dat ik tóch graag laagjes wou. ze vertelde mij dat het mijn eigen keuze was maar dat het echt niet zou staan.
    Brainwash is mij super slecht bevallen de service en de arrogantie..

    Verder vind ik jullie blog echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En nee, ik was niet in Zwolle, maar in wijchen! Wel toevallig dat je precies hetzelfde hebt gehad. Zo irritant dat ze gewoon niet luisteren! Ik was uiteindelijk wel blij met het meisje dat mijn haar voor de tweede keer ging knippen, maar toch denk ik dat ik de volgende keer ergens anders heen ga.

      Verwijderen
  6. Ik ben gelukkig nog nooit bij Brainwash geweest, en zo te horen is dat ook niet zo'n slim plan. Mijn kapper doet gelukkig precies wat ik wil, en dan praten we een beetje over koetjes en kalfjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken het verhaal van Brainwash, ik ben er tot 2 keer aan toe weggestuurd.
    De eerste keer omdat ik teveel tijd in beslag zou nemen en de tweede keer omdat ze geen tijd hadden om mijn haar te verven. Met andere woorden het was teveel moeite om mijn haar te doen. Ga er ook echt nooit meer heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely photos, the sushi looks great! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik hoor wel vaker van die verhalen over brainwash kappers, dus ik ga er zelf eigenlijk nooit naartoe! ik ga maar 1 keer in het half jaar naar de kapper meestal dus dan vind ik het niet zo erg om er wat meer geld aan uit te geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke foto's! Wat een verhaal over Brainwash zeg, daarom houdt ik ook nooit zo van die zaak, ik ken wel meer mensen met slechte ervaringen daar. En die lippenstift op de eerste foto staat je super! liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke foto`s! Eneeh, jullie bloglovin volgers is al weer een beetje omhoog gegaan,.. Ik ben deze prachtige blog nu ook gaan volgen! Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. love the ballerina bun so much!
    great blog, would be happy if we could follow each other :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik krijg helemaal honger van je foto's haha!

    BeantwoordenVerwijderen