maandag 1 oktober 2012

Beauty || How much is my face worth?

Ik ben geen beautyfreak, maar vind het wel belangrijk er verzorgd uit te zien. Hier heb ik zo mijn producten voor en die ga ik jullie in deze tag laten zien. Door Esmay van a la Esmay werden we getagd, superleuk! Na haar artikel te hebben gelezen, werd ik ook wel benieuwd naar hoeveel ik uitgeef aan make-up. How much is my face worth? Ik ga jullie de make-up producten laten zien die ik gebruik als ik 'helemaal los ga'. Soms gebruik ik niet alles, bijvoorbeeld overdag als ik naar school ga. Dan skip ik nog wel eens eyeliner, concealer of lippenstift.
Ik begin met de Photo Finish foundation van Catrice. Onder m'n ogen en op onzuiverheden gebruik ik de Under eye concealer van de Hema. Deze heb ik nu voor de tweede keer gekocht en is lekker dekkend! De concealer onder mijn ogen poeder ik af met de True Mineral Loose Powder van Hema (die kun je zien op de een na laatste foto).
Zien jullie de pan in mijn Hema blush? Heerlijk toch! Deze gebruik ik echt iedere dag. Ook bronzer gebruik ik vaak elke dag. Ik gebruik de lichtste bronzer van Etos. Af en toe gebruik ik ook de Wet & Dry Blush van de Hema. Deze heb ik in een donkere kleur waardoor hij bij mij prima door kan gaan voor een bronzer. Hij heeft wat shimmers wat ik bij sommige gelegenheden wel leuk vind. Ik breng deze dan heel subtiel aan over de bronzer van de Etos heen.
Dan zijn m'n wenkbrauwen aan de beurt. De 'gaten' vul ik op met de lichtste kleur uit het eyebrow-kitje van Essence. Dan gebruik ik het wenkbrauwpotlood van Essence voor het meer precieze werk. Daarna gebruik ik de wenkbrauwgel van de Hema zodat mijn wenkbrauwen goed in model blijven.
We gaan gewoon door met de budgetmerken! Ik gebruik de Lash Mania mascara van Essence. Deze heeft een lekker groot borsteltje wat ik fijn vind werken. Ik heb hem inmiddels al een aantal keer opnieuw gekocht. Regelmatig draag ik een winged eyeliner en die maak ik met de  waterproof liquid eyeliner van Essence. De waterproof versie heeft een grotere spons-applicator die ik niet zo fijn vind werken. Wel vind ik het fijn als m'n eyeliner goed blijft zitten dus dip ik het fijne kwastje van de oude Essence eyeliner in de nieuwe waterproof versie. Problem solved!
Mijn favoriete lipproduct is toch wel de Lippaint van Etos. Wat een verrassing haha! Lees hier mijn positieve review.
Hieronder even alle producten op een rijtje:
Photo Finish foundation van Catrice in de kleur 020 Rosy Beige €6,49
Under eye concealer van Hema in de kleur 01 €3,95
True Mineral Loose Powder van Hema in de kleur 02 €5,00
Bronzing Powder van Etos in de kleur 001 €4,99
Blush van Hema in de kleur 001 Blush Light €5,50
Blush Wet & Dry van Hema in de kleur 04 €4,50
Eyebrow slylist set van Essence €2,49
Wenkbrauwpotlood van Essence in de kleur 03 Light Brown €1,29
Eyebrow gel van Hema in de kleur Brown €3,25
Waterproof Liquid eyeliner van Essence €2,49
Liquid ink eyeliner van Essence €2,29
Lash Mania mascara van Essence €2,80
Lippaint van Etos in de kleur 005 €5,99

En dan nu.. How much is my face worth? (tromgeroffel....) €51,03!

Ik moet zeggen dat ik had verwacht dat het bedrag iets lager zou zijn omdat ik alleen maar budgetproducten hebt. Maar als je alles zo onder elkaar zet, tikt het toch al gauw aan.
Hopelijk vonden jullie het interessant om te zien welke make-up ik gebruik. En neem de tag vooral over als het je leuk lijkt :)

14 opmerkingen:

  1. Wat tof dat je 'm gedaan hebt! Die lipstick staat je trouwens fan-tas-tisch! En cheapo girl! Misschien moet ik ook maar meer budgetten !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een fijne producten gebruik je! het eind bedrag is altijd grappig om te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik ga hem ook overnemen denk ik (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig artikel! En een prachtige kleur op je lippen! Helaas heeft België geen Etos :-( .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En wat jammer dat jullie in België geen Etos hebben :(

      Verwijderen
  5. Super leuk artikel! Ik ga dit ook snel doen op mijn blog, nog een compliment voor jou prachtige lippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi artikel, je ziet er prachtig uit.
    XX, Eva Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad; ik had ook verwacht dat het dan lager uit zou vallen.. Dan wil ik niet weten hoe het bij mij is met bijvoorbeeld mijn urban decay palette! alhoewel de rest best budget is,,..maar daar staat wel weer een gezichtspoeder van MAC tegenover... begin nu wel benieuwd te worden ;) binnenkort ook maar tijd voor een rekensommetje denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je koopt je make-up natuurlijk niet in één keer. We sprokkelen over langere tijd van alles bij elkaar en dat is juist zo tricky! Van deze tag wordt je wel een beetje bewust van jezelf ;) Natuurlijk niks mis mee als je bewust voor dure producten kiest hoor!

      Verwijderen
  8. Wauw, wat kom jij laag uit! Ik vind de lippaint gorgeous <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die mascara is ook mijn favoriet! En die blush en lippaint zijn zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die rode lippenstift staat je echt super!

    BeantwoordenVerwijderen