vrijdag 14 september 2012

Food || Avocadosalade met Hongingmosterddressing

Ik heb van die periodes dat ik totaal geen zin heb om mijn brood te smeren. In die gevallen koop ik dan een broodje in de kantine. Heel lekker natuurlijk, maar wel zo'n geldverspilling! Want om nou elke dag twee euro uit te geven terwijl je thuis ook iets lekkers kan voorbereiden is eigenlijk maar zonde, niet? Na een aantal dagen leven op kantinebroodjes switch ik daarom toch altijd weer terug naar mijn eigen brood en/of salades. En eigenlijk vind ik dat vaak nog veel lekkerder! Tenminste, als ik er de tijd voor neem om iets lekkers in elkaar te flansen. Dit MOET ik de avond ervoor doen, want 's morgens heb ik geen zin om daar nog een extra kwartier voor uit te trekken.
Vaak smeer ik brood met iets van kaas, gerookte zalm of pindakaas, maar de laatste tijd maak ik ook steeds vaker een salade! Gisteravond heb ik foto's gemaakt van de salade die ik straks mee ga nemen naar school en het leek me leuk om dat jullie in een post te laten zien. Dit is ZO lekker jongens! Zijn jullie benieuwd naar het recept? Lees dan verder!
 
 Voor de basis gebruik ik een halve avocado en twee tomaten. De andere helft van de avocado leg ik in een zakje in de koelkast. Let er op dat je de pit in die helft laat zitten, want dan wordt de avocado minder snel bruin. Ik snijd alles en voeg vervolgens wat doormidden gesneden feta toe.
En dan wat de salade superieur maakt: de dressing! Deze maar ik met een eetlepel mosterd, een eetlepel honing en een eetlepel balsamico azijn. Deze kluts ik met een vork door elkaar in een mok en voeg dan nog wat zout en peper toe. Dan schenk ik de dressing over de tomaten, avocado en feta.


Ik zet de salade dan gewoon in de koelkast in een tupperware bakje, het blijft prima goed op die manier! Het bakje doe ik nog wel altijd in een apart zakje als ik het meeneem, want ik denk niet dat het erg lekker is als dit gaat liggen lekken in je tas met boeken waar je nog de rest van het jaar mee moet doen. ;) Oh, en vergeet natuurlijk geen lepel mee te nemen.

Et voila! Je hebt een heeerlijke salade voor in de pauze, hebt geen stress meer 's morgens en je bespaart ook nog eens geld! En wat zullen je vrienden jaloers zijn..... :) (dat zijn die van mij namelijk wel altijd)

Wat voor eten nemen jullie eigenlijk mee naar school? Zouden jullie deze salade wel eens willen proberen?


Door Irene

2 opmerkingen:

  1. Ik neem eigenlijk nooit salades mee naar school! Terwijl het zo yummeh is. Ik ben dus ook jaloers op je hihi!

    BeantwoordenVerwijderen