woensdag 8 augustus 2012

Macro + fisheye lens voor smartphone


Zoals jullie in mijn vorige artikel hebben kunnen lezen, ben ik vorige week jarig geweest. Ik ben heel erg verwend met lekker eten, maar ook met andere leuke cadeaus! Van mijn zussen kreeg ik een lens voor op mijn iPhone. Ik vond het altijd al leuk om foto's te maken met mijn iPhone, maar met deze lens wordt het nog leuker! Mijn zussen kochten de lens bij telefoonlens.nl. Ze kozen voor een combinatie van twee lenzen in één. Gezamelijk is het een fisheye 180°  lens en als je het bovenste deel eraf draait heb je een macro lens. Op de foto hierboven zie je links de hanger waar je de lens heel aan kunt hangen als je hem niet gebruikt. Daarnaast ligt de macrolens. De lens daarnaast is de lens die je op de macrolens moet schoeven zodat je het fisheye-effect krijgt. Het zwarte onderdeel is het beschermdopje en op de iPhone zelf zie je een klein magnetisch ringetje. Deze plak je op je iPhone waarna je de lens erop kan bevestigen.

Links zie je de complete lens met beschermdopje bevestigd aan de hanger. Rechts is de complete lens bevestigd op de iPhone.

Ik vind vooral de macro lens erg tof en daarmee heb ik al een heleboel foto's geschoten! Je krijgt van heel dichtbij een prachtig scherp beeld. Hieronder zie je twee collages met een aantal foto's die ik voornamelijk in onze tuin heb gemaakt. Ik heb de foto's verder niet bewerkt.


Mooie scherpe foto's hè? Ik ben dan ook erg tevreden over de lenzen. Het enige nadeel vind ik de manier waarop je deze lenzen op de telefoon moet bevestigen. Je krijgt drie metalen bevestigingsringetjes bij je bestelling. Voordat je de lens kan gaan gebruiken, moet je een bevestigingsringetje over je telefoonlens heen plakken. De eerste twee ringetjes bleven bij mij niet goed zitten waardoor de lens er tijdens het fotograferen niet stevig opzat en ging verschuiven of er zelfs afviel. Ik zag op de site dat er ook lenzen waren die op een hoesje geschroefd konden worden, maar met mijn lens kan dat helaas niet. Anders had ik er een hoesje bij gekocht, want dan weet je zeker dat de lens goed vast zit als je er mee aan de slag gaat. Ik heb hiervoor gemaild met de klantenservice van telefoonlens.nl en kreeg het advies om mijn telefoon nóg beter schoon te maken voordat ik het bevestigingsringetje erop plak. Ze hebben me ook een aantal nieuwe bevestigingsringetjes toegestuurd. Ze mailden snel terug en ik ben erg tevreden over deze service! Een voordeel van deze manier van bevestigen, is dat deze lenzen niet alleen op iPhones te gebruiken zijn, maar ook andere telefoons. Zelfs een stuk oudere modellen.

Al met al, ben ik superblij  met m'n cadeautje! Ik ga de fisheye lens nog wat meer gebruiken, want dat effect vind ik ook wel erg gaaf. Daar zal ik binnenkort ook vast nog foto's van online zetten.


x Daphne

7 opmerkingen:

  1. Hey wat cool! Jammer dat ik geen iPhone heb :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sommige lenzen zijn alleen te gebruiken op een iPhone, maar die ik heb, kan juist ook op andere telefoons worden gebruikt! Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat voor telefoon precies. Als er maar een camera op zit (haha logisch) en je er het ringetje goed overheen kan plakken.

      Verwijderen
  2. Wat gaaf zeg, hele originele artikel. Ik wil zo graag een goede camera om foto's voor mijn blog te maken. Nu doe ik het met mijn telefoon maar dat is ook geen echt goede kwaliteit. Leuke blog trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vet! Dit heb ik nog nooit gezien! Zo worden de foto's echt heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gaaf cadeau. Ik ken dit helemaal niet, maar je kan er super mooie foto's meemaken!

    BeantwoordenVerwijderen