vrijdag 10 augustus 2012

Food || Watermeloen Feta salade

Het eerste wat ik dacht toen ik van deze salade hoorde was: 'Watermeloen en feta? Wat is dat voor combinatie?' Ik had een verjaardag van een vriendin van mij en daar proefde ik heel voorzichtig een hapje.. wat was dat lekker!! Heerlijk fris en de feta en de zoete meloen passen juist heel erg goed bij elkaar. Ik heb daarna de salade een keer thuis voor mijn ouders en zussen gemaakt en bij hen viel hij ook in de smaak. Toen is het een hele tijd niet in me op gekomen (waarom niet eigenlijk?) deze salade weer te maken, totdat ik in de supermarkt liep en de gigantische watermeloenen mijn aandacht trokken. Ineens herinnerde ik me de goddelijke combo van watermeloen en feta en niet lang daarna zat de mooiste en grootste watermeloen in mijn winkelmandje. De salade was dit keer wederom heerlijk dus ik wil dit frisse en zomerse recept graag met jullie delen! En stiekem doe ik het ook een beetje zodat ik hem zelf niet meer vergeet. 


De hoeveelheden van de ingrediënten heb ik een beetje op gevoel gedaan. Ik hou wel van veel feta en rode ui door mijn salade, maar het is maar net wat jij lekker vindt. Ik zal even vertellen wat er allemaal in mijn versie ging:

Ingrediënten

- Een kwart watermeloen in blokjes
- 1,5 plak feta in blokjes (merk euroshopper)
- Een kleine gesnipperde rode ui
- Een paar takjes fijngesneden peterselie
- Scheut olijfolie
- Peper en zout 


Het is even wat snijwerk, maar voor de rest is het een kwestie van alle ingrediënten in een grote schaal mikken, scheut olijfolie erover, naar smaak peper en zout toevoegen en alles door elkaar husselen.

Et voilá! Ik vond dit keer de peterselie wat overheersend, maar verder vond iedereen hem hier thuis heerlijk. De volgende keer zou ik er zelf dus wat minder peterselie doorheen doen, of misschien experimenteer ik dan wel met andere kruiden. Op internet lees ik namelijk dat mensen ook munt of basilicum gebruiken en er olijven doorheen doen.

Kende je deze zomerse watermeloen feta salade al?


Liefs,
Daphne  

7 opmerkingen:

  1. Zelf ben ik niet zo'n fan van Feta maar zonder dat lijkt het me lekker. Echt mooie foto's trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh met munt lijkt me inderdaad ook erg lekker :D!
    Sowieso: watermeloen is aaaltijd goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh dat ziet er heerlijk uit! Mjam! Liefs
    Wil je op Jeemmful stemmen voor 'look of the month' in Cosmogirl?http://www.cosmogirl.nl/lookofthemonth/37317-look-of-the-month-augustus/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een rare combinatie als je het zo voor het eerst hoort, ikzelf ben echt dol op feta en meloen, dus zal dit zeker eens proberen!! nomnom

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele rare combinatie, tenminste zo klinkt het op het eerst, maar het ziet er wel heel erg lekker uit. Ik zou dit wel een keer willen proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat herken ik! De eerste had ik ook me twijfels bij deze combinatie, maar het is best lekker:)

    BeantwoordenVerwijderen

  7. Goedendag

    Uw blog heeft, dankzij de kwaliteit van de recepten, onze aandacht weten te trekken.

    We zouden het op prijs stellen mocht u hem op Ptitchef.com inschrijven zodat we hem in ons bestand kunnen opnemen.

    Petitchef is een gids die naar de beste culinaire websites verwijst. Meerdere honderden blogs hebben zich reeds geregistreerd en kunnen hun website dankzij Ptitchef aanprijzen.

    Indien u zich op Ptitchef wenst in te schrijven, kan u naar http://nl.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form surfen of naar http://nl.petitchef.com om vervolgens op “Uw eigen blog toevoegen” te klikken in de balk bovenaan.

    Met vriendelijke groeten

    Vincent

    http://nl.petitchef.com

    BeantwoordenVerwijderen