vrijdag 13 juli 2012

Tutorial || Galaxy nails

Herinneren jullie je deze post nog? Hier legde ik uit hoe je met twee verschillende lakjes en een simpele veegtechniek een heel gaaf effect kon krijgen. Ik vond het effect al mooi op zichzelf, maar kreeg ook meteen een beetje het idee van een sterrenhemel. Het zou een mooie basis voor een galaxy nail zijn dus! Afgelopen weekend heb ik deze galaxy nails dan ook daadwerkelijk gemaakt. Hieronder leg  ik uit hoe je in 10 simpele stappen deze nail-art kan maken.
Voor deze galaxy nails heb je verschillende kleuren lakjes nodig. Van links naar rechts:

-   Een donkere nagellak
-   Een lichtere nagellak (en het liefst eentje die wat minder goed dekt)
-   Een witte nagellak
-   Een glitternagellak
-   Een topcoat (is niet per se nodig, maar dan blijven je galaxy nails wel langer op zijn plek)

Verdere benodigdheden:
-   Nagellakremover
-   Watenschijfjes
-   Satéstokjes
-   Een plastic zakje

Zorg ervoor dat je de stappen 1 t/m 6 uitvoert voor elke nagel apart. Ik begin altijd bij m'n duim. Ik doe dan dus stap 1 t/m 6 op mijn duim en ga daarna pas verder met mijn wijsvinger.

1. Lak je nagel met de donkere nagellak. Ik gebruik een hele donkerblauwe nagellak van Catrice.


2. Leg op het plastic zakje een wattenschijfje gedrenkt in nagellakremover. Dep, voordat de nagellak opdroogt, met de wijsvinger op het watje zodat er een beetje remover op je vinger komt te zitten.


3. Plaats je wijsvinger op je gelakte nagel.

4. Veeg met je wijsvinger een deel van de blauwe nagellak weg. Ik vind het mooi om een beetje af te wisselen en bij elke nagel een ander deel van de blauwe nagellak weg te vegen.



5. Lak het gedeelte waar geen donkere nagellak meer zit, met de lichtere nagellak. Ik gebruik hiervoor een roze nagellak van essence die niet goed dekt en dus perfect is voor deze nail-art!

6. 'Blend' de lichte nagellak met de donkere nagellak totdat de kleuren mooi in elkaar overlopen.


7.   Lak nu al je nagels met een glitternagellak. De glitters lijken op sterren! Ik gebruik een rode glitternagellak van essence die redelijk transparant is. De kleuren die eronder zitten, blijf je dus goed zien en dat wil ik graag. Ik heb heel mijn nagel ermee gelakt, maar het is soms ook mooi om maar een klein deel van je nagel te lakken met de glitternagellak.

8.   Leg een druppel witte nagellak op het plastic zakje.

9.   Dip met een satéprikker in de witte nagellak en maak hiermee een aantal grote fellere sterren. Maak bij elke nagel weer andere sterren.

10.   Als je wil kan je nu nog een topcoat aanbrengen. Dan even goed laten drogen. En tadaaaa! Je galaxy nails zijn klaar.

Ik blijf maar naar mijn nagels kijken! Wat vinden jullie van deze nail-art? Laat het me weten als je hem ook gaat maken!


Liefs,
Daphne

9 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi!
    En leuke blog hebben jullie.

    Groetjes
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nice!!

    http://sweetcherryblogger.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow! great idea! If you like we can follow each other and exchange some advice! I love to relate with other bloggers! It helps me improve! :) kisses!
    My Daily Style

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oehh dit wil ik ook proberen!
    echt een leuke blog! ik volg jullie nu :)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk! deze ga ik gelijk uitproberen! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen