woensdag 18 juli 2012

Recept || Zalmpakketjes

Dit heerlijke recept heb ik voor het eerst geproefd toen Hilde en Irene bij mij op bezoek waren op m'n kamer in Utrecht. Een gezellig weekendje Utrecht maakten we ervan met z'n drieën. We zijn op de kermis geweest, er was een braderie waar ik ben geslaagd voor een mooi vloerkleed, we keken filmpjes, kregen Irene zover over om een eerste les bikram yoga mee te doen, en kookten healthy! Hilde kwam met het idee om zalmpakketjes te gaan maken en ik ga jullie vertellen hoe wij dit hebben gedaan. 





Op de foto hierboven zijn de zalmpakketjes klaar om ingepakt te worden! Het recept is een questie van het klaarzetten van de producten en opstapelen maar. Dit is wat wij hebben gebruikt voor 3 zalmpakketjes:

- Aluminiumfolie
- 3 stukken zalmfilet
- 1 prei
- 1 courgette
- klein zakje peultjes
- klein bakje taugé
- 2 tomaten
- Tomatentapenade (gekocht bij de AH in een klein potje)
- zout
- peper

De pakketjes maak je als volgt. Verwarm de oven voor op ongeveer 200 graden. Was de groenten en snijd ze in stukjes. Leg drie stukken aluminiumfolie neer. Verdeel de prei, courgette, peultjes en taugé over de stukken folie. Leg de zalm op de groenten en strooi wat zout en peper over het geheel. Smeer de zalmfilets rijkelijk in met de tomatentapenade en leg daarna de stukjes tomaat erop. Vouw de pakketjes dicht en leg ze in een voorverwarmde oven voor ongeveer 20 minuten. Check dan even voorzichtig bij een pakketje of de zalm gaar is en of de groenten naar jouw smaakt gaar genoeg zijn gestoomd. Leg dan de pakketjes op de borden!
De zalm was echt perfect gestoomd en heerlijk mals! Ook de groenten waren nog lekker knapperig. Wij hadden alleen zulke grote pakketjes gemaakt dat ze haast niet dicht te vouwen waren, dus hebben we er nog een stuk folie overheen gelegd en de pakketjes op deze manier dichtgemaakt. Kijk ook uit dat je niet te hard in het folie snijd met je mes. Je wil natuurlijk geen stukjes aluminiumfolie eten. Je kan het folie voordat je gaat eten natuurlijk ook verwijderen, maar ik vind het wel wat hebben. Zo kan iedereen zijn eigen pakketje uitpakken.

Eet smakelijk!


Liefs,
Daphne 

15 opmerkingen:

  1. Oh, that looks really delicious! :) Best wishes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit! Alleen lust ik geen zalm :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je zou ook een ander stukje vis kunnen gebruiken! Panga, kabbeljauw of tilapiafilet :D

      Verwijderen
  3. Het ziet er echt heel lekker uit, alleen ik hou niet van peultjes en tomaat, maar goed dat zou ik of weg kunnen laten of kunnen vervangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi sweetie! you have a nice blog, i love it! i follow you since now with GFC, visit my blog and follow me too if you want :). We can follow each other on Facebook, twitter and bloglovin too.

    Take care ^^

    www.inspiredintheworld.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er echt HEERLIJK uit. Ga het zeker een keertje proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Laat me weten of je het lekker vond :)

      Verwijderen
  6. Heel erg leuk en lekker recept! M'n vriend is gek op zalm, dus misschien kan ik hem hier wel erg blij mee maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind jullie blog heel leuk!
    En wat een heerlijk recept! Het lijkt me ook lekker als je hiernaast nog rozemarijn-aardappeltjes eet (met zelfgemaakte knoflooksaus?!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Jazeker, zou er ook goed bij passen! Hmmm :)

      Verwijderen