donderdag 26 juli 2012

Kiekjes #6 Vakantie kiekjes Scheveningen


In deze kiekjes staan vakantiefoto's die ik heb gemaakt met mijn telefoon! Met z'n vijven zijn we een weekje op vakantie in Scheveningen. We konden een huisje huren van een vriend van mijn ouders en zitten lekker dichtbij het strand. Hierboven zie je een schattig haventje.

We hebben een heerlijke salade gemaakt met watermeloen en feta. We hebben wat betere foto's gemaakt met de spiegelreflex van onze vader, dus hierover binnenkort een recept!

Hilde werkt bij de Coffee Company in Utrecht, dus vaak zoeken we in andere steden ook een Coffee Company op. In den Haag aten we carrot cake! Irene had blueberry cheesecake en natuurlijk dronken we allemaal een koffie naar keuze.
Dit beeld staat op de boulevard van Scheveningen. Het was de eerste avond toen ik deze foto maakte en het was toen nog niet zo'n lekker weer. Op de foto vind ik de donkere wolken in combinatie met de zon die scheen op het beeld wel mooi! Gelukkig heeft het niet geregend en werd het weer de dagen erna een stuk beter. Eindelijk zomer!

In den haag bij wat mooie bloemetjes!

De avonden zijn zo heerlijk hier aan het strand! Het is dan gewoon nog lekker warm en de zonsondergang is prachtig.





We gingen naar het gemeentemuseum van den Haag. Hier gaan Irene en Hilde helemaal op in een schilderij haha.
We gingen uit eten bij het restaurant Water en Brood. Hier kun je heel goedkoop veganistisch eten. Als voorgerecht kregen we courgettesoep met stokbrood.
Als hoofdgerecht kregen we dit bordje met vanalles en nogwat. Heel lekker!
Als toetje hadden we chocoladevla met bananenmoes, maar we waren ook nog erg benieuwd naar de carrot cake die ze ook hadden! Dus na het toetje aten we nog een stukje van deze heerlijke taart. Ik zat echt veel te vol, maar het was lekker en bovendien allemaal veganistisch!
Dit was het menu van Water en Brood. Elke dag stellen ze weer een ander menu samen, dus we gaan deze week nog een keertje langs!
Ik nam mijn gladiator sandaaltjes mee die ik al heel lang niet meer had gedragen. Ze lopen lekker, maar een bandje was helaas losgegaan. Ik heb ze naar een hakkenbar gebracht en nu zijn we weer zo goed als nieuw!
In den Haag spotten we deze zwanen.


Irene op het strand met haar cat-eye zonnebril van de H&M.
Op papa's verjaardag gingen we uit eten. Hij wilde graag mosselen dus gingen we naar een visrestaurantje in Scheveningen. Ik kon me niet meer herrinneren wanneer ik voor het laatst mosselen had gegeten, maar ik vond het echt heel lekker. Vooral in combinatie met de wisky saus.
Bij de mosselen kregen we frietjes! Alle sausjes werden in schelpen geserveerd. Leuk detail!
Ik met mijn grote vriend op het strand!

Met een andere surfdude kijken naar de zonsondergang!

We maakten mama's spaghetti met tomatensaus.
Op het strand wordt er geregeld reclame gemaakt door vliegtuigen. Achter dit vliegtuig hing tot mijn verbazing reclame voor 24 kitchen! Mijn alltime favourite tv zender van dit moment.

Dat waren ze alweer! We hebben nog twee dagen te gaan in Scheveningen, dus wie weet komen er nog meer foto's aan van onze vakantie hier. We hebben heel veel geluk dat het deze week zo mooi weer is geworden; het is perfect strandweer. Hopelijk genieten jullie ook van het zonnetje.

Ik wens jullie allemaal ook nog een hele fijne vakantie toe!


Liefs,
Daphne

4 opmerkingen:

  1. Leuke foto's! De perfecte week om naar Scheveningen te gaan met dit weer:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk om de foto's te bekijken! Het ziet er een heel leuke vakantie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf woon ik in Den Haag, dus Scheveningen is heel vlakbij voor mij. Het is er inderdaad heel mooi, jullie boffen echt met dit weer! Geniet er nog even van! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke zomerse foto`s.
    Erg leuk!

    XO Arezu

    BeantwoordenVerwijderen