zaterdag 14 juli 2012

Kiekjes #5

Hier zitten Irene en ik in de bus naar 7th Sunday! Een vriendin van mij had twee kaartjes over dus heel onverwachts gingen we naar dat festival. Was erg geslaagd en toen was het ook nog heerlijk weer!


Een klavertje vier die door mijn geweldige verzorging helemaal slap is gaan hangen haha.

Fresh red nails! Donderrood blijft mooi vind ik. Ik draag hier trouwens een lakje van de Hema.

De goddelijke chocoladetaart die we aten op Irene's verjaardag moest ook even op de foto.

Ik had bij een vriendin een franse vlecht rondom haar hoofd gemaakt. Ik begon rechts achter haar oor en eindigde helemaal links onderaan; het rondje dus helemaal rond! Aan de voorkant leek het alsof ze een mooie haarband om had. Het is denk ik niet een kapsel waarmee je jezelf in de supermarkt prettig voelt. Ik vond dat ze er een beetje een 'boerinnen-look' van kreeg haha dus de vlecht ging toen we op stap gingen gauw weer uit. 

Mama heeft een frambozenstruik in de tuin staan, waar zo heel af en toe een paar sappige brambozen aan hangen. Voordat mama naar haar werk ging, legde ze drie frambozen op een keukenpapiertje met dit lieve berichtje erop. Ik  was als eerste wakker en moest me inhouden om niet die van Hilde of Irene gauw in m'n mond te stoppen!


Met mijn rode lippaint van de Etos op mijn lippen! Hier schreef ik er een review over.




De schattigste esspresso! In het echt leek hij nóg kleiner. Hier zat ik met m'n zussen in de Coffee Company.
De buit na een uurtje te hebben rondgelopen in de kringloopwinkel. Ik zat hier op de fiets naar huis en was helemaal excited over mijn aankopen! Veel kleding die ik bij de kringloop koop, wil ik nog vermaken. Dat heb ik met een aantal kledingstukken intussen al gedaan. Ik hou er zo van; lekker cheap kleding shoppen en de kleding daarna helemaal naar mijn smaak customizen.

Knapperige peultjes met een schepje hummus ernaas. Erg lekker en ook gezond!

Lovely fruit

Oooooh het water loopt me bij het zien van deze foto weer in de mond! Voor Irene's verjaardag maakten we heerlijke crispy stukken chocola. Hier zie je de stukken in de maak. Het recept is heel simpel; smelt chocolade, roer er cornflakes doorheen en laat het op bakpapier (zoals op de foto) in de koelkast hard worden. Daarna kan je er stukken van snijden. In deze post zie je de stukken chocola mooi gepresenteerd in schaaltjes!

Hier is Irene aan het genieten in de hangmat in de tuin van onze oom.

Ik ben de laatste tijd weer helemaal weg van gebakken tomaat met wat peper en zout. Het vult lekker en het is een gezond tussendoortje.

Hier lopen Hilde en ik met mijn gloednieuwe vloerkleed over de braderie in Utrecht. Daar stond een kraampje met een soort leegverkoop waar ik dit zachte bruine kleed voor maar 30 euro mee mocht nemen! Het kleedje woog helaas wel wat dus het was nog een hele klus om hem zonder te laten vallen op mijn kamer te krijgen.

Misschien zie je op het eerste gezicht niet zo goed wat dit zijn; het zijn zalmpakketjes met eronder allemaal lekkere groenten. We hadden eerst de groenten gesneden, daar bovenop een vers stuk zalm die we insmeerden met rode tapenade. Daarbovenop wat gesneden tomaat en natuurlijk wat zout en peper. Toen de pakketjes waren dichtgevouwen gingen ze voor zo'n half uur in de oven. En lekker dat het was! De groenten en zalm worden op deze manier gaar gestoomd. De groenten waren nog een beetje knapperig en de zalm was lekker mals. Just how I like it!

Ik ging mijn kledingkast uitzoeken en eindigde met deze twee volle zakken kleding. In de ene zitten kleren die ik naar de kringloopwinkel ga brengen en in de andere zit kleding voor als het wat kouder is. Stiekem zitten daar ook nog wat kleren in die ik nooit draag maar waar ik toch nog geen afscheid van kon nemen haha. Blijf moeilijk vind ik, dingen weggooien.

De aardbeien en kersen waren in de aanbieding bij de Albert Heijn. Lekker ontbijtje op bed.

Mooie grassen en bloemen met op de achtergrond onze fietsen.
Deze frisse bietensalade heb ik intussen al een paar keer gemaakt. Op 24 kitchen zag ik kok Rudolph deze salade maken en omdat ik niet zo vaak rode bieten eet, leek het me wel leuk deze te maken. Hij is heerlijk fris door de appel en zilveruitjes! Kijk hier voor het recept.

De melk van alpro soya vind ik echt ronduit smerig, maar de yoghurt smaakt daarentegen erg goed! Hier zie je de bosvruchtenyoghurt. Ik vind de aarbeien- en perzikvariant ook heel lekker.

Irene en Hilde gaan hier even naar de wc! Dit schattige wc-hokje staat op het land van mijn oom. In die tuin kweekt hij sinds kort bamboe en daar gaf hij een feest voor de familie. 

Chillen met een bak zoute popcorn voor de tv.

Mama had een aantal laptopstickers voor ons gekocht. Schattig hè?


Zo, dat waren weer een heleboel foto's! Ik wens jullie nog een heel fijn weekend en laat me weten wat je van dit soort posts vind.

Liefs,
Daphne

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto's! En allemaal lekkere foodies haha. Krijg er gelijk trek van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super lief van jullie moeder en al dat lekkere eten! Yummie:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's! Die rode lippenstift is echt geweldig :)

    www.fashioncontainer.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele leuke foto's! Voor al de frambozen die voor jullie klaar lagen, echt super lief!

    Ik vind jullie alle 3 echt toffe meisjes en ik volg jullie al een tijdje, daarom ga ik jullie nu ook volgen via bloglovin! Volgen jullie me terug? hihi

    BeantwoordenVerwijderen