zondag 25 maart 2012

Hoe ik mijn wenkbrauwen doe

Wenkbrauwen, ik vind ze geweldig en ik vind ze verschrikkelijk. Ik hou van ze omdat mooie wenkbrauwen een gezicht zoveel mooier kunnen maken. Maar ik haat ze omdat ik zelf niet van die mooie wenkbrauwen heb. It's not fair! Gelukkig is er een redding: make-up!  =) Ik maak hier zelf dan ook graag gebruik van - ik ga de deur niet uit zonder mijn wenkbrauwen gedaan te hebben. Ik voel me anders gewoon niet compleet. Ben je benieuwd naar hoe ik dit elke morgen doe, kijk dan mee!
Dit zijn mijn kale wenkbrauwen. Naar mijn mening zijn ze wat kalig en mogen ze wel wat donkerder.
Elke dag epileer ik mijn wenkbrauwen. I know, it's insane, maar het is echt nodig! Ik gebruik hiervoor mijn hot pink Tweezerman, deze vind ik erg fijn.

Dan kam ik ze door met een klein borsteltje. Dat ziet er al een stuk beter uit, niet?

Voor het definiëren gebruik ik de lichtste kleur uit de eyebrow kit van Catrice. In deze kit zit een laatje met een onder andere een kwastje, die prima werkt. Toch gebruik ik liever een wat langere kwast, puur voor gebruiksgemak. Deze is van de Hema.
De poeder breng ik alleen aan in de binnenkanten, daar is het het meest nodig. Ik gebruik hiervoor trouwens poeder omdat dit alleen voor het opvullen is en daar vind ik potlood toch iets te zwaar voor.

Eenmaal klaar met de poeder ziet het er zo uit.

Om de uiteinden iets te verlengen en aan te zetten gebruik ik de eyebrow pencil van Hema in kleur 11. Dit is echt de perfecte kleur voor mij en is erg fijn in gebruik, vandaar dan ook dat dit mijn tweede potlood hiervan is.

Ik slijp het potlood voordat ik hem aanbreng, zodat het makkelijker is om strakke lijnen te zetten.
En tekenen maar!
Hier kun je goed zien waar ik het potlood heb aangebracht. Ik probeer het uiteinde zo scherp mogelijk af te laten lopen. Wanneer dit niet meteen lukt wil een wattenstaafje ok nog wel eens helpen.

Als laatste kam ik ze nog even door zodat het potlood en de poeder goed blenden met de haartjes.

And there you have it!
Wat vinden jullie? Prefereren jullie de all natural wenkbrauwen of vinden jullie er niks mis mee als er wat dingetjes aangepast worden met make-up? Hoe doen jullie dit zelf? Ik ben er erg benieuwd naar, dus laat je horen in de comments!

Liefs,
Irene

5 opmerkingen:

  1. wauw schat
    je wenkbrauwen zijn echt heel mooi!
    echt perfect eigelijk

    new outfitpost - Light me up
    www.mirfashion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heelll mooi!
    XO
    www.jazzybelleslife.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. blogspot hoort er ook nog bij toch? (in je link)

      Verwijderen
  3. Prachtig!

    Xo
    http://myscrambledstyle.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pfff je hebt helemaal geen mooiere wenkbrauwen nodig! Het eerste wat ik dacht was wauwwwww haar wenkbrauwen wil ik ook. Hhaha echt hoor. Ik moet indd ook een wenkbrauw kit kopen maar dat sla ik steeds over omdat ik wat anders leuks zie. Maar ik hoef ze ookaleen maar beetje te vullen en me uiteinden scherp te maken. Mooi hoor!! xx

    BeantwoordenVerwijderen