woensdag 14 maart 2012

FOOD || Eetdagboek #1



Naast het lezen over fashion en beauty vind ik het ook altijd leuk om te lezen over food! Bij deze mijn eerste food diary. Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe recepten en daarnaast is het gewoon leuk om een kijkje te nemen in iemand anders leven. In deze blogpost laat ik zien wat ik afgelopen zondag heb gegeten. Ik eet geen vlees, wel af en toe vis en gebruik zo weinig mogelijk zuivelproducten. Op een dag waarop je foto's van je eten maakt, let je ook automatisch meer op je gezondheid. Met de zomer in het vooruitzicht is dat natuurlijk mooi meegenomen!



Ik begon de dag met het uitzoeken van wat lekker fruit. Ziet als dat fruit er niet heerlijk uit zo op een bord? De meloen paste er helaas niet meer bij haha. Hij rook daarbij ook heerlijk zoet; die ging ik aansnijden!


Ik at een halve meloen en een pruim. Het was heerlijk!


Als lunch at ik twee bruine boterhammen met humus, plakjes komkommer en wat zout en peper. Humus is een pasta gemaakt van kikkererwten.


Het resultaat! De humus in combinatie met iets fris zoals komkommer of tomaat vind ik erg lekker. Vooral als het op smaak is gebracht met een klein beetje zout en peper.


In de middag at ik een tomatensalade met avocado, een rood uitje, komkommer. De salade heb ik aangemaakt met wat olijfolie en peper en zout.


Als tussendoortje een glaasje appelsap met een leuk rietje. Ook at ik een handjevol noten. De noten hierboven zijn paranoten, walnoten en amandelen.


Als avondeten maakte ik een broodje hamburger met sla. De hamburger is vega en heb ik gekocht bij de Albert Heijn. Ik heb wel eens vega hamburgers van andere merken gekocht, maar deze blijf ik het lekkerst vinden. Op het broodje smeerde ik een laagje mayonaise en een laagje curry. Ook bakte ik wat uitenringen die ik op de hamburger legde.


De sla ziet er misschien een beetje gelig uit, maar dit komt door de zelfgemaakte mosterddressing. Hmmm het was een lekker maaltje en nu ik dit schrijf, krijg ik er weer helemaal zin in!

Wat vinden jullie van de gerechten?

Liefs,
Daphne

1 opmerking: